Dnešní datum: 17. 09. 2019  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy  


Právě vyšlo
NM50

Kontakty
Národní myšlenka

Sobotecká 7
100 00 Praha 10

e-mail: redakce@narmyslenka.cz

Cesta k článku:
Uvahy >> U Krupky se bojuje i za Madrid

Uvahy

* U Krupky se bojuje i za Madrid

Vydáno dne 11. 04. 2011

Rudoch Bylo by záhodno, aby ve vztahu k předvčerejšímu pochodu DSSS a související protiakci cikánského obyvatelstva Krupky a levicových (asi nejen krupeckých) aktivistů, některé detaily nezanikly ve všeobecném mediálním bzukotu.

K samotnému pochodu DSSS se nevyjadřovat nehodlám, na to téma už bylo popsáno papíru i webu víc než dost. Ani o dlouhodobé situaci v Krupce psát nebudu, nemám pro to podklady a především rovnou přiznám, že ani jedno z těch témat není pro mě tím hlavním. Jde mi totiž právě o onu protiakci uspořádanou v převlečení za náboženské shromáždění.

Na základě zveřejněných materiálů a videoklipů se domnívám, že se o žádné náboženské shromáždění nejednalo. Aktivisté přiznali, že jim jde jen o využití zákonné možnosti, jak uspořádat blokádu trasy pochodu, když otevřené narušování legální akce legální politické strany by jim neprošlo. Dopustím se teď určité generalizace, ale to mi jistě čtenáři odpustí – vždyť naši novináři se sami (a to nejen v souvislosti s pochodem DSSS) dopouštějí takové míry generalizace, že jejich výplody často nemají hlavu ani patu či jsou vyloženě lživé.

Zaprvé by stálo za úvahu, jaký vztah k náboženství mají levicoví aktivisté pořádající krupecké protisetkání. Pokud mohu usuzovat z mnoha svých rozhovorů s dnešní pokrokovou mládeží, z webových diskusí (a to, prosím, dávno před jakoukoliv Krupkou), z přehršle článků na téma (především křesťanské) víry, tak na místě samém se sešli lidé, kteří vírou (a obzvláště vírou křesťanskou) rozhodně nežijí, pokud jí rovnou neopovrhují. Přesto ji neváhají zneužít, když se jim zrovna hodí k politické akci. Jediné, co na tom vnímám jako positivum, je to, že teď máme zase další argument pro tvrzení, že leckteré údajné církevní poklesky minulých staletí můžeme z církevního účtu v klidu vyškrtnout a připsat je naopak nepřátelům církve.

Jestliže se tahle správně neostříhaná pokroková mládež jednou bouří proti veřejnému vyznávání víry (známý a donekonečna se opakující debilní argument „já nemám nic proti víře, ale vadí mi církev“ a/nebo „ať si křesťani věřej, vole, ale ať s tim nevotravujou nás normální lidi“), pak by bylo záhodno, aby ve svém odporu proti organisovanému náboženskému přesvědčení byla konzistentnější. Prozatím má konzistenci břečky. A to už vůbec nerozebírám, že z těch tak moc nadšených momentálních věřících by asi ani jeden nezarecitoval Otče náš, neřkuli Vyznání víry – pokud by to tedy nemělo být vyznání víry Jedi nebo první odstavec ze Státu a revoluce.

Argument, že v boji proti fašismu (nebo nacismu, neonacismu, extrémismu, neofašismu, protofašismu, rasismu, atd., dle momentálního vkusu toho kterého soudruha) se ohledy neberou, napíšu jen tolik:

Zaprvé jsem dodnes nevěděl, že k boji proti jakémukoliv neústavnímu hnutí jsme si postavili dobrovolnickou legii ultralevicových adolescentů. Pokud se nemýlím, na institucionalisaci násilí má monopol náš stát. Jestli se aktivistům nelíbil krupecký pochod, měli nechat na policii, aby jednala. Když totiž hodlají bránit dělníkům v jejich řádně nahlášené akci, tak se nesmějí divit, že policie nebude pouze přihlížet, ale zakročí. Možná se to ultralevičákům nelíbí, ale ať si laskavě uvědomí, že příště to mohou být oni, koho bude policie chránit a na jejichž demonstraci bude zachovávat pořádek. To zaprvé.

A zadruhé – jakým právem si osobují rozhodovat, jestli ta či ona akce se má či nemá konat? A jakým právem ji pak narušují? Zase a znova – na to máme policii, aby v případě porušení zákona jednala, třeba i chvaty a hmaty. Jednou se ultralevice rozhodne upřít práva dělníkům a okamžitě celá společnost stojí na šikmé ploše. Koho omezí příště? Čí akci (nebo rovnou obličej) rozbije příště? Drazí aktivisté, naučte se to, a jako mantru si stále dokola opakujte: „Svoboda je nedělitelná, svoboda je nedělitelná, svoboda je nedělitelná, platí pro mě i pro dělníka. Jako ji mám zaručenou já, tak ji mají zaručenou i ti, se kterými nesouhlasím.“

Poslední věc. Onomu nábožensky-nenáboženskému setkání prý zajistili dva kněží svou přítomností legální rámec. Nebudu dumat nad jejich motivy. Řekl bych, že je k tomuto činu vedly myšlenky bohulibé a upřímné. Svatý apoštol Pavel píše: „Není už rozdíl mezi židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou.“ A oni nejspíš cítili jako svou povinnost vystoupit proti tomu, co považují za rasismus. Aktivisté poté pravděpodobně zneužili dobré vůle místních věřících a jejich skutečné modlitební shromáždění jim takříkajíc „ukradli“. To je klidně možné! Za sebe však píšu, že já bych si vedle ultralevičáků, a především na údajném náboženském setkání, rozhodně nestoupl. Světonázor, který má jen za dvacáté století na svém kontě milióny mrtvých křesťanů, je mi odporný, a považuji za nekonečné pokrytectví a ohavnost, pokud se právě jeho vyznavači zaštiťují náboženstvím. Pokud to celé navíc nemá být nějaký promyšlený tah, jak pomocí likvidace „triku s náboženským setkáním“ zasadit v budoucnu ránu skutečným náboženským setkáním. Podobně jako je se zákonným právem nevypovídat proti sobě samému veden boj ve jménu „odstranění triku s osobou blízkou“, i tahle akce může v budoucnu přinést neblahé důsledky – v první řadě všem věřícím. A proto je smutné, pokud se tímhle koketováním s nepřáteli církve pustili do hodně riskantní hry právě křesťané.

Takže nikoliv navzdory tomu, že jsem křesťan, ale právě proto, že jím jsem, bych se téhle akce nikdy nezúčastnil. Protože u Krupky se bojovalo i za Madrid.


[Akt. známka: 1,50 / Počet hlasů: 16] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Alexandr Bátora | Infomail | Tiskni

Web site powered by phpRS

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.